Fără restricții editoriale.
Fără cenzura ochiului critic.
Texte scrise sincer, inspirate
mai puțin din cărți
și mai mult din experiență.
Ce am învățat de ziua mea
Ziua de naștere mi-am petrecut-o la granița dintre Guatemala și Honduras, așteptând în van să trecem, pentru că, așa cum urma să aflăm pe loc, de la 1 ianuarie Honduras a introdus viza pentru România. MAE nu aflase încă, agenția nici atât. Telefoanele de intervenție au fost inutile, pentru că acasă era aproape miezul nopții și se sărbătorea Învierea. Planul B a fost să facem cale întoarsă prin Guatemala până în capitală, unde s-a găsit cazare pentru cei 40 de oameni din grup, pe ultima sută de metri. Au urmat 5...
Citește mai multBumerangul convingerilor personale
Citesc de câteva zile șiraguri interminabile de comentarii pe social media, pornind de la postări mai mult sau mai puțin inspirate din partea unor persoane cu vizibilitate publică. Atât la noi, cât și în țări în aparență mai avansate din acest punct de vedere. Remarcam, mai demult, că este ironic cum tocmai canalele social media, a căror explozie se datorează în mare parte libertății și dorinței individuale de exprimare, devin acum sală de judecată pentru convingerile personale. Se pune, însă, întrebarea dacă nu...
Citește mai multPrima impresie, cât 1.000 de cuvinte
Durează șapte secunde. Bună sau rea, impresia străinului din fața ta se formează în șapte secunde și, odată cu ea, părerea sa în ceea ce te privește. De cele mai multe ori, persistă multă vreme și nu se schimbă decât cu foarte mult efort. Sau nu se mai schimbă deloc. Fiecare dintre noi este preocupat de impresia pe care o lasă la prima întâlnire. În mare parte pentru că, de cele mai multe ori, este singura șansă pe care o avem într-un context de afaceri, în plan profesional sau social. Rând pe rând, angajatori cu...
Citește mai mult„Șeful nu trebuie să știe că lucrez la brandul meu personal”
Context: Am invitat câteva persoane care au participat la cursurile de branding personal să mă ajute cu o impresie, în vederea publicării pe site-ul de față, ca referință pentru alți potențiali participanți. (O practica obișnuită de marketing și poate una dintre cele mai convingătoare pentru cei care nu te cunosc). O perspectivă: Ce-a ieșit veți vedea curând. Textul de față este despre ceea ce n-a ieșit. Mai precis, despre cele câteva refuzuri care m-au pus pe gânduri, pentru că au sunat aproximativ așa: „(…)...
Citește mai multFiți zgârciți cu cărțile de vizită!
Ajungi la o conferință, te așezi la o masă, saluți și imediat, cineva se simte responsabil să scoată cărțile de vizită și să le împartă conștiincios în jurul mesei. Așa că te simți obligat/ă, la rândul tău, să le scoți pe ale tale, deși cam cu reticență. Schimbați politicos câteva cuvinte. De genul “Asigurări? Cum merge business-ul în perioada asta? Serios? Asta e bine, nu? Că e pe creștere. Wow, o schimbare de mentalitate la clientul român… Interesant…” Apoi începe evenimentul. Pe...
Citește mai mult10 lucruri pe care le-am învățat în primul an de Brand AdVenture
1. Timpul ți-e cel mai bun prieten. Că trece. Profită și fă ceva pentru tine în fiecare zi! 2. Nu poți pune copyright pe o idee. Mai devreme sau mai târziu, vei descoperi că nu ești singur/ă pe nișa pe care credeai că ai descoperit-o. Spre exemplu: Acum un an, un studiu al industriei de PR din România plasa brandingul personal pe ultimul loc în topul serviciilor cerute de clienți. Într-o piață a brandurilor mari, de companie, eu insistam că totul pornește de la individ. Profesioniști pe care îi respect și la a căror...
Citește mai multSum ergo dubitas
Alegerile de săptămâna trecută au iscat (sau au continuat, după caz) controverse aprige privind opțiunile noastre de vot, deficiențele sistemului și, invariabil, valențele morale și meritele fiecărui candidat sau partid de a fi votat. Spun invariabil pentru că citesc de câteva zile cu mare interes toate forumurile pe care le prind și mă bucur să regăsesc într-o formă sau alta critici pertinente la adresa valorilor care îi reprezintă și pe care le-au demonstrat candidații, pe parcursul carierei lor politice și nu...
Citește mai multTo KISS or not to KISS
De curând am susținut un training care, per ansamblu, a fost tare bine primit. Am primit însă și o critică (fără îndoială, constructivă) care mi-a dezvăluit un domeniu nou și fascinant, într-un aHA moment veritabil, și m-a trimis înapoi la masa de lucru. Pe scurt, am de îmbunătățit prezentarea. Și nu mă refer aici la „ambalaj” (prezența scenică, atitudine, interacțiune, etc.), ci la prezentarea în sine (slide-urile care mi-au întovărășit discursul). Mărturisesc că prima mea reacție, când unul dintre...
Citește mai multDacă valorile ar prima – exercițiu de imaginație
You are worth 3,208,448$! îmi spune HowMuchDoI.com. Un rezultat flatant, obținut la finalul unui chestionar menit să îmi calculeze valoarea. Începe cu întrebarea clasică male or female, continuă cu nivelul de educație și IQ, apoi te radiografiază fizic – înălțime, conformație și stare de sănătate (acei dovediți indicatori ai succesului – Forbes, martie 2013). În cele din urmă, ajunge la întrebările de departajare (Cât de des bei alcool?, Consumi droguri?, Cât de des faci sport?, Cum ți-ai evalua simțul...
Citește mai multNu am nimic de zis.
Da, știu, într-o societate în care toată lumea le știe pe toate, iar respectul se câștigă prin consecvența aparițiilor publice, vizibilitatea „strategică” din social media și viralitatea propriilor mesaje, a NU avea nimic de spus este de-a dreptul… patetic. Mi se trage de la unul dintre primele mele locuri de muncă, când redactorul-șef mi-a atras atenția că nu e nici politicos, nici productiv să întrerupi pe cineva când vorbește și că ar trebui să învăț să ascult până la capăt. De multe ori m-am regăsit...
Citește mai mult