Fără restricții editoriale.
Fără cenzura ochiului critic.
Texte scrise sincer, inspirate
mai puțin din cărți
și mai mult din experiență.
Liderul din oglindă
Zilele trecute, o prietenă mă întreba dacă îi recomand o anumită companie, pentru că aveau un post liber și se gândea să își trimită CV-ul. Prima mea reacție a fost “Aoleu, nu!”. Răspunsul ei a venit la scurt timp: “E bine că stiu, n-aș vrea să sar din lac în puț”. Nu știu când am început să ne alegem locul de muncă în funcție de cultura organizațională și atmosfera din birou, dar vă rog, ridicați mâna dacă nu vi se pare o idee bună. Personal, am mare respect pentru șefii duri pe care...
Citește mai multCât poate să (te) coste un Like?
Ne place sau nu, profilul din social media este public și absolut orice postăm (sau nu!) se poate întoarce împotriva noastră. Mi s-a întâmplat și mie acum câteva săptămâni, când mi s-a reproșat (în public și în privat) un Like pe care 1. Nu-l dădusem (ocazie cu care m-am confruntat cu realitatea așa-numitului furt virtual de Like-uri) și 2. Nu se încadra în preocupările mele cotidiene (cu alte cuvinte, nu eram nici pro, nici contra cazului în sine, dar neutralitatea nu prea ajută atunci când spiritele se încing și...
Citește mai mult“Nu te băga în politică, nu te mai spală nimeni!”
Vorbeam într-o zi cu doi ziariști buni, la o bere, despre planuri de viitor. Inspirată de vise de haiducie și filme americane, le împărtășeam că mi-aș dori la un moment dat să lucrez cu politicieni. Nu cred să existe alt domeniu în România care să aibă mai multă nevoie de formare și comunicare eficientă. Reacția lor, urmată de exemple concrete (si nefericite), mi-au mai temperat entuziasmul. Argumentele sunt vechi de când vorbim despre politică într-o Românie democratică. Ani de zile în care, eu personal, nu am...
Citește mai multPune-te în papucii mei!
Într-un mod iremediabil, această criză care ne-a intrat în vocabular și în viață de aproape 5 ani nu doar că a decimat industria media tradițională din România, ci a adâncit lipsa de înțelegere dintre cei doi piloni ai procesului de comunicare – emițătorul (în speță, entitățile care generează informațiile) și receptorul (mass media). Spun “a adâncit-o”, pentru că ea exista cu siguranță și înainte de 2008. Dar dacă atunci aveai produse pentru toate pălăriile și gusturile, iar presa vorbea mai despre...
Citește mai multCum ratezi o întâlnire de afaceri
Nu, acesta nu este un ghid de “cum să nu” și nici un text standard, în cuvinte frumoase. Și chiar dacă exemplele par oarecum trase de păr, se întâmplă destul de des. O prietenă tare dragă m-a sunat într-o zi extrem de amuzată, să-mi povestească despre una dintre cele mai incredibile întâlniri pe care le-a avut vreodată. “Uite subiect de scris pe blog”, îmi zice. Prietena mea este un om de comunicare competent și o respect profesional din motive obiective, demonstrate. N-are ce face și, într-o perioadă mai...
Citește mai multVânzările noi depind de clienții vechi
Fără excepție, toți antreprenorii cu care am vorbit în ultimele săptămâni au aceeași preocupare: să găsească cea mai eficientă metodă prin care își pot crește vânzările. (În mod “surprinzător”, campaniile gândite pentru social media nu le-au adus rezultatele mult așteptate. Previzibil, aș zice eu, din moment ce vânzările chiar nu se fac pe Facebook). Când vrei să generezi vânzări noi, întoarce-te la clienții vechi. Ei sunt cea mai bună sursă de informații și cea mai eficientă baza de testare. Clienții...
Citește mai mult“Vanity, definitely my favorite sin”…
Pentru omul de comunicare, vanitatea (definită aici ca o dorință de a face impresie) este și cauză, și efect. Până la urmă, lucrăm cu un client, facem strategii, comunicăm realizări și investim bugete cu scopul final ca el, clientul, să facă impresie. Și, de ce să nu recunoaștem, ca să facem și noi impresie, la rândul nostru. Dacă mai aveți vreun dubiu că este din ce în ce mai greu, deschideți orice site de marketing, PR sau social media. Sunt pline de statistici “alarmante”, tips & tricks, păreri mai mult...
Citește mai mult