Cât poate să (te) coste un Like?

Publicat de pe Oct 9, 2013 | 0 comentarii

Cât poate să (te) coste un Like?

Ne place sau nu, profilul din social media este public și absolut orice postăm (sau nu!) se poate întoarce împotriva noastră.

Mi s-a întâmplat și mie acum câteva săptămâni, când mi s-a reproșat (în public și în privat) un Like pe care 1. Nu-l dădusem (ocazie cu care m-am confruntat cu realitatea așa-numitului furt virtual de Like-uri) și 2. Nu se încadra în preocupările mele cotidiene (cu alte cuvinte, nu eram nici pro, nici contra cazului în sine, dar neutralitatea nu prea ajută atunci când spiritele se încing și oamenii caută vinovați).

De aici am tras 3 concluzii:

Fan adevărat sau nu, Like-urile pe care le dăm cu atâta ușurință în social media pot atrage la un moment dat riscuri de imagine. Dacă te gândeai să faci o favoare unui prieten cu un simplu click, așteaptă până maine și fă-ți temele între timp. Este vorba despre un subiect controversat? Pagina/ evenimentul/ cauza respectivă este convergentă cu imaginea ta publică? Va ajuta sau dăuna propriului tău brand? Și, mai ales, rămâi fidel propriilor convingeri dând acel Like?

În al doilea rând, ar trebui să ne gândim că Like-ul nostru este suficient de important pentru a fi “furat”. Personal, nu cred că Like-urile în sine (fie ele furate sau acordate în mod legitim) ajută vreun business. Din câte știu eu, singura entitate care face bani din asta este Facebook însuși (puteți citi un articol interesant despre asta aici). Altfel, Like-urile pe cont propriu pot genera rezultate bune pe hârtie, dar foarte rar vor atrage și engagement. Ele atrag, însă, riscuri pentru utilizatori, astfel încât este indicat să ne revizuim profilul public, din când în când.

Și 3. Ai grijă ca afirmațiile/ postările/ comentariile tale în social media să fie cu adevărat propriile tale convingeri și, de preferat, să fie susținute de argumente plauzibile, pentru că ai putea ajunge în situația de a-ți apăra poziția. Nu vei duce lipsă de hateri, iar prieteniile tale apropiate ar putea avea de suferit. Este ironic, nu credeți?, că intoleranța la opiniile altora se ascute tocmai pe aceste canale media care s-au dezvoltat în spiritul liberului arbitru.

Data viitoare când intri într-o discuție delicată, poate e mai prudent să începi cu o expresie diplomată de genul „I respectfully disagree” :).

Share Button

Tu ce părere ai?

Your email address will not be published. Required fields are marked *