To KISS or not to KISS

Publicat de pe May 9, 2014 | 0 comentarii

To KISS or not to KISS

De curând am susținut un training care, per ansamblu, a fost tare bine primit. Am primit însă și o critică (fără îndoială, constructivă) care mi-a dezvăluit un domeniu nou și fascinant, într-un aHA moment veritabil, și m-a trimis înapoi la masa de lucru.

Pe scurt, am de îmbunătățit prezentarea. Și nu mă refer aici la „ambalaj” (prezența scenică, atitudine, interacțiune, etc.), ci la prezentarea în sine (slide-urile care mi-au întovărășit discursul).

Mărturisesc că prima mea reacție, când unul dintre participanți mi-a atras atenția asupra acestui aspect (între 4 ochi, în pauza de cafea) a fost de iritare. „Fac prezentări în corporație de peste 6 ani, vrei să spui că nu mă descurc cu PowerPointul?!”… – am zis, cam cu năduf și un zâmbet rigid în colțul gurii.

Interlocutorul meu – un om tare drag de altfel și cu o minte enciclopedică, pe care o invidiez sincer – mi-a explicat calm lucruri pe care, culmea! le știam, însă pe care cumva le-am uitat în etapa de pregătire.

Less is more. Restul e discurs.

Din experiență pot să spun că aglomerarea slide-urilor de prezentare și densitatea maximă de informație pe minut sunt metehne cu care se răfuiesc mai toți experții. Entuziasmați să dea cât mai mult în cât mai puțin timp, încarcă inutil audiența.

În scris se întâmplă ceva similar.

Acum câteva zile, cineva mă întreba dacă un eveniment pe care îl discutam ar implica o taxă de participare. În mijlocul unei zile pline la birou, cu inboxul asediat de mesaje mai mult sau mai puțin urgente, cumva a omis primul paragraf al textului în cauză, unde scria mare, în bold și cu roșu „Participarea la eveniment este gratuită, în limita locurilor disponibile”. Frustrant cum tocmai instrumentele menite să scoată în evidență sfârșesc prin a camufla informațiile esențiale.

Less is more. Restul e structură.

Nu este deloc întâmplător că jurnaliștii vor scrie întotdeauna știrile după anumite principii. Scopul final fiind ca cititorul să rămână cu esența, indiferent de cât de mare ar fi articolul. La fel, știrile de radio sau tv.

Scriind, îmi revin acum amintirile acelor ani de început din presă, când învățam amarnic de greu să scriu. Și poate cel mai bun sfat pe care l-am primit de la unul dintre șefii mei a fost să simplific. Pentru că regula este… KISS (Keep It Simple, Stupid!).

Share Button

Tu ce părere ai?

Your email address will not be published. Required fields are marked *